Býčí skála

24. září 2008 v 18:30 |  Záhady a tajemno kolem nás
Jeskyně člověka od pradávna lákaly.Naši dávní předkové v nich hledali především bezpečné útočiště,úkryt před nepohodou,dravou zvěří i nepřátelskými tlupami,místo,kde je možné se v klidu vyspat,ohřát se u ohně a uložit zásoby na horší časy.
V oblasti Moravského krasu je takových prostorných jeskyní habaděj.Některé již z dálky,,zívají"velkými prostornými vstupními otvory,které se rozhodně nedají přehlédnout.Do této rodiny patří také Býčí skála v Josefovském údolí,skalnatém krasovém žlebu,vyhloubeném Křtinským potokem.Její rozlehlý vstupní prostor zvaný Předsíň,od nepaměti známý a volně přístupný.V roce 1869 tu bratři Felkelovi našli hliněnou nádobku,obsahující bronzovou sošku býčka-po něm také dostala jeskyně své jméno.O tři roky později zde MUDR.Jindřich Wankel objevil tajuplné pohřebiště z doby halštatské,jehož smysl nebyl dodnes spolehlivě vysvětlen a zůstává jednou z největších záhad naší archeologie.
V minulosti byla Býčí skála několikrát zpřístupněna veřejnosti,dnes si ji však můžeme prohlédnou jen zvenčí...

Lidé říkají,že Býčí skála bývala zasvěcena pohanskému bohu slunce Svantovítovi a že v jejím nitru jsou ukryty poklady.
Poté,co byl ve Křtinách vystavěn kostel a umístěna do něj ,,zázračná"socha Madony,začali sem putovat věřící ze široka daleka,aby se této mariánské sošce poklonili a poprosili o splnění svých přání.Pověst vypráví,že jednou se takové procesí ubíralo po cestě údolím Křtinského potoka.Blížila se bouře.Poutníci poznali,že do cíle cesty již do soumraku nedorazí a rozhodli se přenocovat v jeskyni-dnešní Býčí skále,kterou objevili ve vápencové stěně při cestě.Vešli dovnitř-a již nikdy se nevrátili.Snad se v temnotě vydali příliš daleko do nitra země a v klikatém nebezpečném labyrintu nenašli cestu zpátky,snad do jejich osudu promluvil mstivý Svantovít.Lidé tu prý pak občas slýchávají pláč a kvílení,vycházející z hlubin,a vídali tajemné světílko....
Již hodně dávno jsem toto místo navštívil,a mohu skutečně potvrdit,že toto místo je tajemně strašidelné...a pro jistotu tu sami nechoďte.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.